علیعلی، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

خـــــــــــاله جون خاله

بازی 1

1390/2/25 20:26
422 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بچه ها امروز می خوام یه بازی بهتون یاد بدم که می تونید زنگ تفریح توی مدرسه با دوستاتون بازی کنید و کلی انرژی بگیرید اسمش هست دستمال پشتی...

پس منتظر چی هستید برید ادامه مطلب دیگه

 

« تعداد شرکت کنندگان این بازی از ۴ تا ۱۵ نفر یا حتی بیشتر هم می تونه باشه. بچه ها به شکل دایره روی زمین می‌نشینند. یکیشون گرگ می شه و دور دایره پشت سر بقیه می‌چرخه. باید خیلی بی سرو صدا و بدون این که کسی بفهمه، دستمالی رو که توی دستشه، پشت سر یکی از بچه ها بندازه. بچه ها باید حواسشون رو جمع  کنند و گرگ رو زیر نظر داشته باشند تا اگه دستمال رو پشت سرشون انداخت، بفهمن.

 نفری که گرگ دستمال رو پشتش می اندازه، باید اون رو برداره و دنبال گرگ بدوه، اگر اونو بگیره، برنده می‌شه و نفر اول میره و توی دایره جای او می‌شینه. وقتی که نفر دوم داره دنبال گرگ می کنه، بچه‌ها با شادی و هیجان دوستشون رو تشویق می کنن که گرگ رو بگیره.

حالابرنده جای گرگ رو می‌گیره و دور دایره می‌چرخه و دستمال رو پشت یکی از بچه های دیگه می‌اندازه. اگه کسی که دستمال پشتش انداخته شده، نفهمه و گرگه بتونه یک دور، دور دایره بچرخه، بچه‌ها با هم می‌خوانند: "تخم‌مرغ گندیده/  یکی ز ما رنجیده" و آنکه نفهمیده دستمال رو پشت سرش انداخته اند، باید در وسط دایره ‌بشین. بازی همینطور ادامه پیدا می کنه.»

بچه ها با انجام این بازی هم سرعت عملتون تقویت می شه، هم دقت و کنجکاوی و تمرکزتون.

خوش بگذره

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

زينب عشق مامان و بابا
24 اردیبهشت 90 17:17
جالب بود
ممنونم