علیعلی، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

خـــــــــــاله جون خاله

اینترنت

1390/4/21 12:09
389 بازدید
اشتراک گذاری

تا چه اندازه به فعالیتهای آنلاینی که انجام می دهید ، وب سایتهایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینکهایی که در صفحات اینترنتی بر روی آن کلیک می کنید توجه دارید؟ به نظر شما اینترنت محیط امنی هست یا نه؟

تا چه اندازه به فعالیتهای آنلاینی که انجام می دهید ، وب سایتهایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینکهایی که در صفحات اینترنتی بر روی آن کلیک می کنید توجه دارید ؟

شاید نتوان گفت تمامی فعالیتهای آنلاین می توانند برای رایانه ، کاربر و حریم خصوصی کاربر خطرناک باشد اما به طور قطع تعدادی از این فعالیت ها هستند که انجام آنها به تنهایی می توانند مشکلات بزرگ و گاه غیر قابل جبرانی را برای کاربران به وجود آورند .

هزاران نفر در عرض روز آنلاين هستند چه به خاطر شغل و چه به صورت خصوصی. 10 سال پيش همه سرورها از طرف آدمهای متخصص مديريت ميشدند که به يک مساله بيش از همه چيز اهميت ميدادند : امنيت سرور. ولی امروزه اکثر سرورها رو آدمهای معمولی مديريت ميکنند که بين اونها خيلی کم افرادی پيدا ميشن که اطلاعات کافی در مورد محافظت کردن سرورهاشون دارند.

آمار اينجور سرورها به طرز معجزه آسايی رو به افزايش است. با وجود اين باز هم مديران شرکتهای بزرگ مردم رو به اين راه تشويق ميکنند و ادعای اين رو ميکنند که اينترت امن است.

آيا اين مساله درست است؟ 
نه!
برای اينجور افراد دروغ گفتن جزو زندگی روزمره حساب ميشه ولی از يک طرف هم بخوبی اين مساله رو ميدونند که اينترنت مکان امنی نيست.

اين مساله روز به روز بدتر خواهد شد چون افرادی که اطلاع کافی در اين رابطه ندارند فکر ميکنند که همه چيز مرتب و درست است. ولی واقعيت این نیست. همه روزه هکرها و کراکر ها به تعداد بيشماری از سرورهای به ظاهر امن نفوذ ميکنند.
می دونید هکر و کراکر چی هستن؟...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

ریحانه
27 تیر 90 10:26
آپم
ریحانه
31 تیر 90 18:46
سلام خاله جون چرا نمیای وبلاگم ؟ برام نظر نمیذاری؟ناراحتم ها خاله جون
فاطمه
4 مرداد 90 19:27
سلام خاله وبتون عالیه به منم سر بزنید
ریحانه
13 مرداد 90 9:19
خاله جون آپتون کهنه شده چرا آپ نمیکنید دیگه به وبلاگ ما هم که سر نمیزنید
من آپ جدید میخوام ها ...

یه کم گرفتار بودم یه کم هم تنبلی کردم خاله
ریحانه
22 مرداد 90 8:55
سلام خاله جون یه ماه آپ نکردید ها !!!دلمون براتون تنگ میشه لطفا زود به زود آپ کنید

سلام
بالاخره آپ کردم خاله جون